måndag 28 november 2011

Det där med Service

För några veckor sen så jobbade jag ju en helg, och kom då på varför jag tycker om mitt jobb
så mycket. Och det är för servicen skull! Jag älskar att kunna ge den där lite extra servicen som gör att
man får glädje tillbaka..! Så mitt framtida yrke ska innehålla Service och även helst något med barn..!
Har pratat med en lärare här i skolan bredvid och ska skriva upp mig på en lista där man kan bli inringd då dom behöver vikarier..! Så känns ett steg åt rätt riktning...!

Men tillbaka till service. Jag tycker att just mitt jobb har varit hårda på att man ska ha bra service. T.ex följa kunderna, ge sitt bästa o försöka få fram ett svar om man inte kan lösa det själv..! Och p.g.a det så blir jag så petig på vad jag får för service själv i andra butiker! När jag handlade på twilfit ihelgen så fick jag grym service, och sånt gör att man gärna handlar där igen!

MEN (Ja här kommer men:et) idag så skulle jag åka o handla motorolja och vindrutetorkare  till bilen då min sämre hälft aldrig gör det, så då puttrade jag o Vince iväg o köpa det på Biltema..! När jag kommer in dit så försöker jag iallafall mitt bästa först själv. Hittar oljan (sen att det finns 100sorter att välja emellan gör det inte enklare direkt!) och sen går jag till en av deras datorer o söker fram vart jag ska hitta torkarna någonstans..! Hittar och sen går jag mot hyllan, o när jag väl kommer fram är det ju ett hav av torkare! Miljoner storlekar o olika märken. Då blir det ÄNNU svårare tycker jag..! Hittar en liten mapp där man kollar vilket märke man har o sen står det efter vilken man ska ha. Jag hittar till Opeln, men tar sen när jag ska leta till Golfen så hittar jag bara en, då andra storleken är slut!
Letar efter en man o fråga vad jag ska kunna ersätta med istället, vad är det för skillnad på märkerna, storlekarna osv. hittar en man o samtalet följer ungefär:

Jag: Hej! Kan jag fråga dig en sak?
Man: Hmm, ja....
Jag: Jag undrar om Vindrutetorkarna där borta, om det är tomt i ett fack, vad kan man ersätta med istället? Finns ju så många olika sorter!
Man: Jag vet inte.
Jag: Nehe? Men vem du något om det? 
Man: Nej.
Jag: Men nehe, (börjar bli smått irreterad), vem vet då? 
Man: Dom nere i lilla butiken.
Jag: jaha, så ni vet ingenting ni som jobbar på golvet?
Man: Nej, vi plockar bara upp varorna. Kan inget.
Jag: Jadu, det verkar va ett väldigt soft jobb då isåfall!


VAD TÄNKTE MAN NÄR MAN ANSTÄLLDE PERSONALEN?!
Tänkte man : "Dom här kan inget så dom tar vi!" , "otrevliga o oartiga, passar perfekt här!"
Jag blev så irreterad! För jag kan förstå att inte alla kan allt  en butik, är rätt omöjligt...MEN, då kan man vara artig o hjälpa en att finna svaret eller verkligen försöka få fram vad skillnaden är i detta fall...!
Det blir inte så direkt ett man vill åka dit igen kan jag säga..!

Som grädde på moset så va killen i kassan as-otrevlig..!
Sa inte hej, när kan scannat alla varor så sa han "210:-" o inget mer. Inget leende, o inte ens hejdå. Eller jo, han sa "ditt kvitto är där" så fick jag ta de själv ur makapären.
"Kassapersonalen är det sista kunden ser" är nog inget dom hört där..!
Dags för dom att uppgradera sin personal eller sina krav på hur personalen ska va!


Nej nu måste jag ge mig o bli så irreterad på sånt här..Men bloggen är bästa forumet o få skriva av sig på känner jag, ha!:P
Kan tyvärr inte skriva så mycket mer, för nu börjar Satc!:D

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar