lördag 10 mars 2012

Mobbing är aldrig okej

Nej, varken om du är 1 eller 100 år. Om du går på dagis eller jobbar. Är med i big brother eller med i top model, bloggar eller inte bloggar.

Usch jag hatar ordet mobbing samt mobbare! Har, vad jag kommer ihåg nu aldrig själv blivit mobbad men har nog själv sagt någon elak kommentar mot någon oskyldig som redan vart underlägsen...( Men det va i högstadiet och jag ångrar mig stort fortfarande för det)
Men det va inte det jag skulle säga från början.

Utan jag ser då på big brother (ja jag är muppig så det är inget ni behöver säga) och från början förstod jag varför folk hoppade på hon Hanna W (provocerar, tror hon är störst, bäst och vackrast) M E N alla vet väl vart gränsen går För (vuxen)mobbing och att provocera tillbaka. Man slutar hålla på när man ser hur dåligt hon mår ? Man behöver inte springa alla 14 och skrika på henne för hon ska förstå? (räcker väl med en, och då inte idioten Sipan som borde åkt ut för länge sen). Jag börjar tycks det är jobbigt och se då jag själv mår dåligt över att se mobbningen som bara blir värre och värre.

Jag läser en blogg som säga vara det största big brother bloggen som finns just nu www.bbelva.com och där har nu den killen som styr sidan skrivit ett öppet brev till TV4 angående detta..SÅ LÄS DET! Jag insåg inte att det var mobbing helt förrän efter jag läst det...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar